i

Πραγματικότητα το Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο

Στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας, παρουσίασε πρόσφατα η Nissan το νέο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο με το όνομα Leaf («φύλο»). Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία προχωρά έτσι σε συνεργασία με τη γαλλική Renault σε διαφορετική κατεύθυνση από την Toyota και τη Honda, οι οποίες έχουν επενδύσει στα υβριδικά οχήματα με μοντέλα όπως το Prius και το Insight. Το αυτοκίνητο κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 80kW με επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου. Σκοπός της Nissan είναι να προωθήσει παγκοσμίως το νέο της «καθαρό» αλλά ακριβό μοντέλο με άξονα το 2012. Το Leaf θα ξεκινήσει να πωλείται στην Ευρώπη, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ από το 2010 με την παραγωγή του να φτάσει τα 200.000 οχήματα το 2012.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan, Κάρλος Γκοσν, δήλωσε κατά την παρουσίαση πως «γιορτάζουμε σήμερα την αρχή ενός νέου κεφαλαίου στη ζωή της εταιρείας μας». Ταυτόχρονα με την εκδήλωση εγκαινιάστηκαν και τα νέα κεντρικά γραφεία της επιχείρησης στη Γιοκοχάμα, την πόλη όπου ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1933, δίνοντας έτσι το στίγμα για την πορεία που σκοπεύει να ακολουθήσει στο μέλλον. Σε αντίθεση με την Toyota, η Nissan δέχτηκε πλήγμα λόγω της οικονομικής κρίσης και αναγκάστηκε να αναθεωρήσει τους μεσοπρόθεσμους επιχειρηματικούς στόχους της. Παραχωρήσεις όμως δεν έκανε στον τομέα της ανάπτυξης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς ο συγκεκριμένος τομέας αποτελεί σαφή προσανατολισμό της εταιρείας για το μέλλον, στον οποίο έχει επενδύσει σημαντικά.

Η Nissan αναμένει μέχρι το 2020 το ένα στα δέκα αυτοκίνητα να ανήκει στη συγκεκριμένη κατηγορία. Κατά τον κ. Γκοσν, η σταδιακή αύξηση των τιμών του πετρελαίου σε συνδυασμό με τις περιβαλλοντικές ρυθμίσεις θα δημιουργήσουν ένα πρόσφορο έδαφος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία δεν εκπέμπουν ρύπους. Την αισιοδοξία της Nissan πάντως δεν συμμερίζονται η Toyota και η Volkswagen, οι οποίες επίσης σκοπεύουν να επενδύσουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια. Θεωρούν πως λόγω του αυξημένου κόστους τους θα χρειαστούν δεκαετίες μέχρι να διαδοθούν ευρέως. Όσον αφορά το Leaf, ο κ. Γκοσν το περιέγραψε ως ένα «ισχυρό αυτοκίνητο, σαν να έχει τούρμπο, ενώ δεν υπάρχει καθυστέρηση διότι δεν υπάρχει αλλαγή ταχύτητας».

Η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει ακόμα την τιμή του, ενώ όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά το Leaf έχει τελική ταχύτητα 140χμ/ώρα και αυτονομία 160χμ. Σημειώνουμε επίσης ότι το Leaf θα πωλείται δίχως την μπαταρία του, η οποία θα αγοράζεται χωριστά. Επαναφορτίζεται στη διάρκεια οκτώ ωρών μέσω μιας οποιασδήποτε οικιακής πρίζας, παράλληλα όμως η Nissan θα παρέχει στα βενζινάδικα ειδικούς "γρήγορους" φορτιστές με τους οποίους θα αναπληρώνεται το 80% της ενέργειας σε μόλις 30 λεπτά.

Πηγή:
energia.gr

 

Κοινωνική Δικτύωση

Όλα τα
Facebook του δικτύου

fb trnsp

Ενδιαφέροντα Blogs

Όλα τα
Blogs του δικτύου

blog trnsp

Βασίλης Τακτικός

Βασίλης Τακτικός - προσωπικός ιστότοπος