i

Τέχνη & Κοινωνική Ζωή
Η Τέχνη της επικοινωνίας PDF Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 29 Μάρτιος 2013 15:42

Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

 

Γράφει ο Βασίλης Τακτικός

 

Η επικοινωνία πέρα από τέχνη της πειθούς είναι μια διαρκής διαδικασία ανάπτυξης. Μια διαδικασία κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής ανάπτυξης, αλλά και του συνόλου των ανθρώπινων σχέσεων. Η γλώσσα, ο πολιτισμός, η ιστορία, η πολιτική, η εργασία, το εμπόριο και η επιχειρηματικότητα αναπτύσσονται χάριν της μετάδοσης των μηνυμάτων, της γνώσης, των ιδεών και της τεχνολογίας. Όλες οι μεγάλες κοινωνικές επαναστάσεις ήταν απότοκες επαναστάσεων που προέκυψαν μέσα από τις τεχνολογίες της επικοινωνίας.

 

Διαβάστε περισσότερα…

Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΣΕ 5 ΕΠΙΠΕΔΑ

“Τα κομβικά σημεία της διάλεξης”

 

Η τέχνη της επικοινωνίας όπως κάθε τέχνη καθορίζεται από τις συνθήκες από το ευρύτερο επικοινωνιακό περιβάλλον όπως και η κάθε μεμονωμένη επιχείρηση από το ευρύτερο επιχειριασιακό-οικονομικό περιβάλλον.

Επιστήμη της επικοινωνίας. Το βιβλίο του Pegis Debray

 

Γράφει η Βασιλική Τακτικού

 

Το βιβλίο του Pegis Debray είναι μια ανατομία της πολιτικής και της ιστορίας με βάση την πειθώ και τα επικοινωνιακά συστήματα, που αναδεικνύει και οριοθετεί την παλιά «τέχνη» της επικοινωνίας που στις μέρες μας έγινε επιστημη.

 

Διαβάστε περισσότερα…

Ρητορική τέχνη

 

Πραγματεία του Αριστοτέλη σε τρία βιβλία για τη ρητορική. Η συγγραφή της υπολογίζεται πώς πρέπει να έγινε μεταξύ 334 και 323 π.Χ.. Στα δύο πρώτα βιβλία ο αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος πραγματεύτηκε τη θεωρία και τις αρχές και στο τρίτο το λεκτικό της ρητορικής τέχνης που περιέχει και τεχνικούς όρους της γραμματικής.

Αποτελεσματική επικοινωνία στις σύγχρονες επιχειρήσεις

 

Η παγκόσμια επικοινωνία δεν είναι ασφαλώς νέο φαινόμενο. Υπάρχει εδώ και πολλούς αιώνες. Οι ιδέες του Ηράκλειτου και του Λάο Τσε είναι πολύ πιθανό ότι έρχονταν σε επαφή μεταξύ τους και αλληλοεπηρεάζονταν. Μια ανακάλυψη που είχε σημασία και υπήρχαν οι συνθήκες για να διαδοθεί, για παράδειγμα ο τροχός ή άλλες τεχνογνωσίες, διαδίδονταν σε όλο τον γνωστό κόσμο.

 

ΔΕΚΑΕΞΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ

 

Συνιστώσες που Αλλάζουν όσο αυτή Αυξάνεται
από τον Δρ.
Φιλ Μπαρτλ
μετάφραση Ηλίας Παπαδόπουλος

Υλικό ομάδας εργασίας προς διανομή

Η αύξηση της ικανότητας περιλαμβάνει ενίσχυση και ενδυνάμωση σε διάφορες κατευθύνσεις. Παρακάτω θα βρείτε δεκαέξι στοιχεία μιας οργάνωσης που αλλάζουν καθώς γίνεται πιο δυνατή.

 

«Κοινωνικός Ακτιβισμός»:Αντίδοτο στην κρίση και μοχλός κοινωνικής ανάπτυξης

Συνέντευξη του Βασίλη Τακτικού,
Διευθυντή της «Social Activism Αθηνών»,
στη Νατάσα Στάμου, Δημοσιογράφο

 

Ο εθελοντικός και κοινωνικός ακτιβισμός μπορεί να λειτουργήσει ως ανάχωμα στην επέκταση της ανθρωπιστικής, οικονομικής και περιβαλλοντικής κρίσης; Μπορεί να συντελέσει καθοριστικά στη δημιουργική αξιοποίηση και διαχείριση φυσικών, υλικών και ανθρώπινων πόρων;

Γλώσσα είναι η βάση της λεκτικής επικοινωνίας

 

δηλαδή της επικοινωνίας με τη βοήθεια των γλωσσικών συμβόλων. «Η ανθρώπινη γλώσσα ως επικοινωνιακό σύστημα χαρακτηρίζεται από ενδογενή, ατέρμονη δημιουργικότητα και πλαστικότητα, πράγμα που στερούνται τα υπόλοιπα συστήματα επικοινωνίας» . Αν και η λέξη γλώσσα έχει χρησιμοποιηθεί με ποικίλες έννοιες, είναι πλέον κοινά αποδεκτός ο ορισμός της ως σύστημα επικοινωνιακής συμπεριφοράς.

Γνωμικά-Σοφά λόγια-Ρητά

 

Είτε είμαστε άνθρωποι είτε είμαστε αστρική σκόνη, όλοι μαζί χορεύουμε στη μελωδία ενός αόρατου ερμηνευτή Αλμπερτ Αινσταιν
Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει σε τι ύψη μπορείτε να πετάξετε. Ούτε και εσείς οι ίδιοι δεν θα το ξέρετε, προτού ανοίξετε τα φτερά σας.  Τζον  Μέισον
Οι άνθρωποι που κτίζουν το μέλλον, είναι εκείνοι που γνωρίζουν ότι τα σπουδαία πράγματα δεν έχουν ακόμη συμβεί και ότι οι  ίδιοι είναι εκείνοι που θα τα πραγματοποιήσουν. Μέλβιν Εβανς

 

Η γλώσσα στη διαφήμιση

 

Επαγγελματική διαστροφή; Περιέργεια; Μανία «κατηγοριοποίησης». Σας παρουσιάζουμε τις φυλές της γλώσσας της διαφήμισης!

Η τραπεζική γλώσσα ή της τάβλας (τραπέζι – τάβλα). Είναι η γλώσσα του φίλου, του αδελφού μας. «Στεκόμαστε πλάι σου», «σε στηρίζουμε», «μπορείς να βασίζεσαι πάνω μας». Μετά την κρίση, κατά ένα περίεργο τρόπο, έχει παραμείνει η ίδια. Τα μηνύματα θα μπορούσαν να διαμορφωθούν σύμφωνα με την κατάσταση για να προσελκύουν πελάτες κάπως έτσι: «Πέρνα μια βόλτα πριν την Ελβετία», «Εμείς ζητάμε τις δόσεις, με το «σας» και με το «σεις». 

Η χρήση των επικοινωνιακών μέσων στην συμμετοχική Δημοκρατία

 

Η μελέτη της επικοινωνιακής διαμεσολάβησης είναι κεφαλαιώδους σημασίας για τον μετασχηματισμό της αντιπροσωπευτικής δημοκραστίας. Οσο λιγότερο διαμεσολαβείται η πολιτική επικοινωνία τόσο πλησιέστερα βρισκόμαστε στη συμμετοχική δημοκρατία. Σημείο κλειδί στην πολιτική νεωτερικότητα είναι η χρήση των μέσων μαζικής επικοινωνίας, όπως τεράστια είναι η σημασία των μέσων στην προώθηση ή μη της σήμερα συμμετοχικής Δημοκρατίας.

Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ...

 

Η δυνατότητα να επικοινωνείτε με τους ανθρώπους είναι ζωτικής σημασίας!

 

Σύμφωνα με τον Dale Carnegie, το 85% της επιτυχίας στην εργασία οφείλεται στη δυνατότητά κάποιου να καθοδηγεί τους ανθρώπους και την προσωπικότητα τους. Μόνο 15% της επιτυχίας οφείλεται στις τεχνικές γνώσεις κάποιου. Επομένως η δυνατότητα να επικοινωνείτε με τους ανθρώπους είναι ζωτικής σημασίας. 

 

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΓΟΥΤΕΜΒΕΡΓΙΟ

 

Ο άνθρωπος, ως κοινωνικό ον, αισθάνθηκε από πολύ νωρίς την ανάγκη να επικοινωνήσει με τα μέλη της ομάδας του. Προκειμένου να ικανοποιήσει την ανάγκη του αυτή, χρησιμοποίησε τις κινήσεις του σώματός του, την κραυγή και αργότερα το λόγο. Πώς εξελίχθηκαν οι κοινωνίες των προϊστορικών ανθρώπων και η μεταξύ τους επικοινωνία δεν γνωρίζουμε ακριβώς, αλλά εικάζουμε από τα κατάλοιπα του παρελθόντος: μνημεία, επιγραφές σπηλαίων, ανασκαφικά ευρήματα κ.λ.π. Αντίθετα, κατά τους ιστορικούς χρόνους, κατά τους οποίους χρησιμοποιείται γραπτός λόγος, οι γνώσεις μας γίνονται πιο συγκεκριμένες.

Καλές πρακτικές και έξυπνη διαχείριση της γνώσης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση

 Συνέντευξη του κ. Βασίλη Τακτικού, Διευθυντή της Social Activism Αθηνών,
στην Κοινωνιολόγο Ελένη Καλησπεράτη

Το ζήτημα της «έξυπνης διαχείρισης της γνώσης» είναι από τα πολλά θέματα που θίγονται στην ηλεκτρονική εφημερίδα Social Activism Αθηνών. Στο 11ο φύλλο της έκδοσης για τη σημασία αυτής της θεματολογίας, ρωτήσαμε το Διευθυντή της, Βασίλη Τακτικό, ειδικότερα για το θέμα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Κορυφαίος τρόπος επικοινωνίας τα social media για τους Βρετανούς

 

Οι παραδοσιακές τηλεφωνικές συνομιλίες περιορίζονται με γοργούς ρυθμούς από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.κοινωνικής δικτύωσης. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) έχουν γίνει πλέον τρόπος ζωής για πολλούς, με αποτέλεσμα να είναι αρκετοί αυτοί που προτιμούν να επικοινωνούν μέσω Facebook και Twitter και όχι μέσω τηλεφώνου.

Μόνο η ποίηση μόνο η ποίηση

 

«Μόνο η ποίηση μόνο η ποίηση / μ'' αστραπής αμάξι θα σε πάρει / Σάαμπ Μερσεντές Φερράρι»

έγραφε ο Οδυσσέας Ελύτης στη «Μαρία Νεφέλη». Τι σχέση έχει η ποίηση με τη διαφήμιση; Παλεύουν και οι δύο σκληρά με τη γλώσσα. Μια μελέτη αναλύει 330 τηλεοπτικές διαφημίσεις με βάση τη μορφολογία, τη φωνολογία και τη σύνταξη της ελληνικής γλώσσας.

Ο τεχνολογικός ντετερμινισμός

 

Eίναι μία έννοια η οποία συνδυάζοντας κοινωνικές και τεχνολογικές θεωρήσεις ερμηνεύει γεγονότα στα οποία κάθε αιτιότητα αποδίδεται στην τεχνολογία.

Ουσιαστικά, σύμφωνα με αυτήν την έννοια γίνεται δεκτή η υπόθεση ότι ούτε ο άνθρωπος, ούτε η κοινωνία που την παρήγαγε μπορούν να επιδράσουν πάνω στην τεχνολογία καθώς αυτή διαθέτει έμφυτα χαρακτηριστικά και ιδιότητες.

Ο πολίτης – φιλόσοφος. Από την Αρχαία Αθηναϊκή Δημοκρατία στη σύγχρονη κρίση της αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας

 

Συνέντευξη του Βασίλη Τακτικού,
Διευθυντή της «
Social Activism Αθηνών» στις
Αναστασία Πρίφτη, Κοινωνική Ανθρωπολόγο &

Νατάσα Στάμου, Δημοσιογράφο

 

Σε μια παρουσίαση εφημερίδας θα περίμενε κανείς να ακούσει τι έχει αναδείξει μέχρι σήμερα το συγκεκριμένο μέσο και ποια είναι πορεία του. Στη σχετική εκδήλωση όμως του Σαββάτου 22 Δεκεμβρίου 2012, στο πλαίσιο του «5ου Φεστιβάλ Εθελοντισμού Χωρίς Σύνορα – Έλληνας πολίτης, Ευρωπαίος πολίτης», που φιλοξενήθηκε στο πολυσυνέδριο «Money Show», τα στελέχη της εφημερίδας δεν περιορίστηκαν εκεί. Αντιθέτως, αυτό το κομμάτι κατέλαβε ίσως το λιγότερο χρόνο.


 
Αθήνα: το άλλο πρόσωπο της πόλης Η Αθήνα που θέλουμε… PDF Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 14 Φεβρουάριος 2013 21:31

Γράφουν: Γεωργία Κεραμάρη και Κατερίνα Νάκου,
Δημοσιογράφοι

Στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας «χτυπάει» η οικονομική, κοινωνική, καλλιτεχνική και εμπορική καρδιά της χώρας. Η πόλη διαθέτει ένα αξιοζήλευτο ιστορικό υπόβαθρο και έναν ανεξάντλητο πλούτο αξιοθέατων που μπορούν να την αναδείξουν ως κορυφαίο τουριστικό προορισμό. Η Ακρόπολη, ο Ναός του Ολυμπίου Διός και οι θησαυροί του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου εξακολουθούν να γεμίζουν δέος την παγκόσμια κοινότητα. Αγέρωχα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς βρίσκονται διάσπαρτα σε κάθε γωνιά της πόλης. Αφηγούνται την μακρόχρονη ιστορία της. Στο ιστορικό κέντρο γραφικά πλακόστρωτα δρομάκια, παραδοσιακά καφενεία και αρχαίοι οικισμοί ξεπροβάλλουν μέσα από τα χαλάσματα. Ταξιδεύουν νοερά τον επισκέπτη σε μια άλλη εποχή. Στα αξιοζήλευτα αυτά μνημεία προστίθεται μια ανεξάντλητη ποικιλία από ενδιαφέροντα στοιχεία που εκτείνονται  από τον πολιτισμό, το θέατρο τη μουσική, την διασκέδαση και φθάνουν μέχρι τη γαστρονομία, τη θάλασσα, τον ήλιο και τις γειτονικές εξορμήσεις. Η πόλη συνδυάζει την ιστορία και το παρελθόν με τη σύγχρονη πραγματικότητα μιας μεγάλης μεσογειακής πόλης.

Διαβάστε περισσότερα...

 
«Πού θα βρεθούμε;» Οι πολίτες σε αναζήτηση νέων χώρων συνάντησης και δημιουργικής έκφρασης PDF Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 30 Ιανουάριος 2013 15:06

Γράφει η Αναστασία Πρίφτη,
Κοινωνική Ανθρωπολόγος

Η πρόσφατη έκρηξη βόμβας στο εμπορικό κέντρο Mall στο Μαρούσι δημιούργησε στο μυαλό μου ένα διαφορετικό θόρυβο, ο οποίος μετεξελίχθηκε γρήγορα σε ευρύτερο κοινωνικό προβληματισμό. Επίκεντρο του προβληματισμού δεν ήταν οι τρομοκρατικές ενέργειες, τα αίτια και τα αποτελέσματά τους, αλλά μία φράση που υπογράμμισα στην είδηση του γεγονός, η φράση «πολυσύχναστο κέντρο». Όντως το Mall είναι ένα μεγάλο αποκεντρωμένο πολυσύχναστο εμπορικό κέντρο και ψυχαγωγικός σταθμός, το οποίο εξακολουθεί να ανθεί ακόμα σε αυτές τις χαλεπές ημέρες ικανοποιώντας τις ανάγκες του πολίτη - καταναλωτή.

Διαβάστε περισσότερα...

 
Δωρεάν Ξεναγήσεις σε Αρχαιολογικούς χώρους και γειτονιές της Αθήνας το Φεβρουάριο PDF Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 30 Ιανουάριος 2013 15:02

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον συνεχίζεται και το  Φεβρουάριο, το πρόγραμμα δωρεάν ξεναγήσεων, υπό τον τίτλο «Ελάτε να γνωρίσουμε την πόλη μας!» που προσφέρει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού & Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων. Έμπειροι και εξειδικευμένοι ξεναγοί σας  περιμένουνγια μία επιμορφωτική βόλτα στον πολιτιστικό πλούτο και στις ομορφιές της πόλης μας.

Διαβάστε περισσότερα...

 

 
Παζάρι Βιβλίου στην Πλατεία Κοτζιά PDF Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 25 Ιανουάριος 2013 16:28

 ekthesivivliouΣτην Πλατεία Κοτζιά, διοργανώνεται από τις 25 Ιανουαρίου έως τις 13 Φεβρουαρίου 2013, το Παζάρι-Εκποίηση Βιβλίου 2013.

Εκατοντάδες τίτλοι βιβλίων, διατίθενται σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, με εκπτώσεις έως και  90%.

Η εκδήλωση  συνδιοργανώνεται από τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΚΔΟΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΥ (Σ.ΕΚ.Β.) και το ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΚΔΟΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Ε.Σ.Ε.Β.Ε.).

Διαβάστε περισσότερα...

 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 6 7 Επόμενο > Τέλος >>

Σελίδα 1 από 7

Κοινωνική Δικτύωση

Όλα τα
Facebook του δικτύου

fb trnsp

Ενδιαφέροντα Blogs

Όλα τα
Blogs του δικτύου

blog trnsp

Hellas2Day

hellasday2

ILoveAthens

i love athens

Βασίλης Τακτικός

Βασίλης Τακτικός - προσωπικός ιστότοπος

Συνδεδεμένοι

Έχουμε 26 επισκέπτες συνδεδεμένους

Επιισκέπτες

web counter