Τετάρτη, 02 Ιανουάριος 2013 12:33 |
Αναδημοσίευση από capital.gr
Μια συνέντευξη που παραχώρησε ο Κορνήλιοs Καστοριάδηs (1922-1997)
Eρώτηση Δημοσιογράφου: Συχνά λέγεται ότι η Ελλάδα είναι «προβληματική», στην Ελλάδα «όλα γίνονται στον αέρα», «χωρίς προγραμματισμό», «χωρίς βάρος». Με τέτοιες διαπιστώσεις συμφωνούν πολλοί. Αλλά περιορίζονται συνήθως μόνο στις διαπιστώσεις. Γνωρίζω ότι η ελληνική κατάσταση σας απασχολεί βαθιά. Ποια είναι η ερμηνεία σας για όσα συμβαίνουν; Γιατί συμβαίνουν έτσι τα πράγματα στην Ελλάδα; Ποιες οι βαθύτερες αιτίες;
|
Περισσότερα...
|
|
Τετάρτη, 02 Ιανουάριος 2013 12:07 |
Αναδημοσίευση από wordpress.com
“…στην Ελλάδα δεν έγινε Γαλλική Επανάσταση. Πράγματι, στην Ελλάδα δεν έχει υπάρξει εποχή που ο λαός να έχει επιβάλει, έστω και στοιχειωδώς, τα δικαιώματά του. Και η ευθύνη, εκφράζεται με την ανευθυνότητα της παροιμιώδους φράσης: «εγώ θα διορθώσω το ρωμέικο;». -Ναι, κύριε, εσύ θα διορθώσεις το ρωμέικο, στο χώρο και στον τομέα όπου βρίσκεσαι.“
|
Περισσότερα...
|
Τετάρτη, 02 Ιανουάριος 2013 12:00 |
Αναδημοσίευση από wordpress.com
Απ ‘ όλα τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου κόσμου – κρίσεις, αντιφάσεις, αντιθέσεις, τομές -, εκείνο που με εντυπωσιάζει περισσότερο είναι η ασημαντότητα. Ας πάρουμε τη διαμάχη ανάμεσα στη Δεξιά και την Αριστερά. Στις ημέρες μας έχει χάσει το νόημα της. ‘ Οχι επειδή δεν υπάρχει υλικό, για να τροφοδοτηθεί μια πολιτική διαμάχη, και μάλιστα μια πολύ σοβαρή διαμάχη. Αλλά επειδή τόσο η Δεξιά όσο και η Αριστερά, λίγο έως πολύ, λένε τα ίδια πράγματα.
|
Περισσότερα...
|
Τετάρτη, 02 Ιανουάριος 2013 11:52 |
Συγγραφέας: Μαγγιώρου Μαρία Αναδημοσίευση από ardin.gr Άρδην τ. 27
(Πέρα από τους Λογίους, την Εκκλησία και τους Πολιτικούς)
Η ‘λαϊκή’ παράδοση ως δημιουργία
Γνωρίζουμε από τον Κ. Καστοριάδη, ότι η ιστορία, άρα και οι διάφορες μορφές κοινωνιών που δημιουργούνται σ’ αυτήν την ιστορία, ορίζονται κατ’ ουσίαν από τη φαντασιακή δημιουργία: τη δημιουργία κοινωνικών σημασιών, όπως η νεότερη ορθολογικότητα. Δημιουργία, η οποία δεν αποτελεί έργο ορισμένων εντοπίσιμων ατόμων, αλλά του ανώνυμου συλλογικού φαντασιακού ως θεσμίζουσας εξουσίας. Κατά συνέπεια, «ο έσχατος στόχος της κοινωνικής και ιστορικής έρευνας είναι η αποκατάσταση και η ανάλυση, στο μέτρο του δυνατού, αυτών των σημασιών για κάθε μελετώμενη κοινωνία» [1992, σ. 280].
|
Περισσότερα...
|
Τετάρτη, 02 Ιανουάριος 2013 11:38 |
Γράφει ο Νίκος Γκέκας, Δημοσιογράφος
Η οικονομική κρίση που ταλανίζει εδώ και 3 χρόνια τη χώρα μας, πέρα από τις οικονομικές παθογένειες που έφερε στο φως, παρουσίασε εύγλωττα και τις πολιτικές παθογένειες της χώρας. Η οικονομική κρίση έκανε ευκρινέστερο από ποτέ, ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του ελληνικού πολιτικού συστήματος, το έλλειμμα αντιπροσώπευσης.
Διαβάστε περισσότερα... |
|
|
|
<< Έναρξη < Προηγούμενο 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Επόμενο > Τέλος >>
|
Σελίδα 20 από 29 |