Πώς η δια βίου μάθηση έγινε μάθηση για την εξασφάλιση του βίου |
Γράφει η Αναστασία Πρίφτη, Σε όλες σχεδόν τις ιστορικές περιόδους παρατηρείται η τάση του ανθρώπου για επιδίωξη διαρκούς μάθησης, είτε ως απάντηση σε κάποια εσωτερική ανάγκη, είτε ως ανταπόκριση σε εξωτερικά κοινωνικοπολιτικά και οικονομικά ζητούμενα. Η τάση αυτή έγινε με το πέρασμα των ετών δικαίωμα και απαίτηση και κατ’ αυτό τον τρόπο οργανώθηκαν σταδιακά και εξελικτικά πολλά και διαφορετικά συστήματα εκπαίδευσης για όλους τους πολίτες. Ποιοι οι κυριότεροι σταθμοί στην πορεία αυτού που συνοπτικά περιγράφουμε σήμερα ως «Δια βίου μάθηση»; Ποια τα οφέλη της διαχρονικά και ποιες ανάγκες την καθιστούν σήμερα πιο απαραίτητη από ποτέ; Η Αναστασία Πρίφτη, με τη ματιά του κοινωνικού επιστήμονα, προσεγγίζει νοηματικά, και ιστορικά (από την Αρχαία Ελλάδα και τους Βυζαντινούς χρόνους μέχρι τους νεότερους αιώνες και σήμερα) το περιεχόμενο, τις επιμέρους πτυχές και την αναγκαιότητα της διαρκούς εκπαιδευτικής διαδικασίας. |