i

Επικείμενα προγράμματα «δια βίου μάθησης»
Τρίτη, 01 Νοέμβριος 2011 20:21

Ανακοίνωση 1/11/2011
Επειδή πολλοί φορείς, μέλη του ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ, με παρελθούσα δράση στον τομέα της άτυπης δια βίου μάθησης, που μπορούν να ΤΗΝ αποδείξουν, ρωτούν για το ανοιχτό πρόγραμμα δια βίου μάθηση, σας ενημερώνουμε ότι μπορείτε, εφόσον πιστοποιηθείτε από τη διαδικασία που προβλέπει ο νόμος Ν. 3879-2010 ( άρθρο 14) και εγγραφείτε στο αντίστοιχο μητρώο, να είστε δικαιούχοι υλοποίησης των επικείμενων προγραμμάτων του «Υ.Π. δια βίου μάθηση» ως φορείς άτυπης εκπαίδευσης
Ειδικότερα - σύμφωνα με το άρθρο 14:Φορείς άτυπης μάθησης - Όροι και διαδικασία εγγραφής στο Μητρώο Φορέων του Δικτύου

1. Οι φορείς άτυπης μάθησης είναι οι φορείς κάθε μορφής που λειτουργούν σε εθνικό, περιφερειακό ή τοπικό επίπεδο και παρέχουν υπηρεσίες δια βίου μάθησης, εφόσον αναγνωρίζονται ως φορείς άτυπης μάθησης των πολιτών και εγγράφονται στο σχετικό μητρώο που τηρεί η Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης.

2. Οι φορείς άτυπης μάθησης κατατάσσονται στις ακόλουθες κατηγορίες:

α) υπηρεσίες και φορείς του δημόσιου τομέα (ή δημόσιοι φορείς), που λειτουργούν με τη μορφή νομικού

προσώπου δημόσιου ή ιδιωτικού δικαίου,

β) φορείς του κοινωνικού τομέα (ή κοινωνικοί φορείς), που λειτουργούν με τη μορφή σωματείου, ιδρύματος ή αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρίας ή ένωσης προσώπων και

γ) φορείς του ιδιωτικού τομέα (ή ιδιωτικοί φορείς), με οποιαδήποτε νομική μορφή.

3. Στους φορείς άτυπης μάθησης μπορεί να περιλαμβάνονται σχολεία, μουσεία, βιβλιοθήκες, κοινωνικοί, επιμορφωτικοί και πολιτιστικοί φορείς που εφαρμόζουν προγράμματα ή παρέχουν υπηρεσίες δια βίου μάθησης που απευθύνονται σε νέους ή σε ενηλίκους ή σε άτομα της τρίτης ηλικίας, όπως είναι η διεξαγωγή ημερίδων ή σεμιναρίων, η διοργάνωση εκπαιδευτικών επισκέψεων, η παροχή συστηματικών πληροφοριών και γνώσεων και η ανάπτυξη δεξιοτήτων των ατόμων, που συμβάλλουν στην εκπαίδευση ή την επιμόρφωση και στην πνευματική ανάπτυξή τους.

4. Για την εγγραφή του στο Μητρώο Φορέων Δια Βίου Μάθησης, ο ενδιαφερόμενος φορέας υποβάλλει

σχετική αίτηση στο Δήμο στον οποίο έχει την έδρα του, στην οποία αναφέρει τα στοιχεία της ταυτότητάς του (επωνυμία, έδρα, διεύθυνση, πράξη έγκρισης καταστατικού, σκοπός, εταίροι ή μέλη, διοίκηση) και επισυνάπτει συνοπτικά στοιχεία για την προηγούμενη και την προγραμματιζόμενη δραστηριότητά του και σημείωμα που τεκμηριώνει ότι η δραστηριότητα αυτή συμβάλλει στη δια βίου μάθηση. Η αίτηση αυτή αξιολογείται και εγκρίνεται από Επιτροπή που συνιστά ο Δήμος και τα στοιχεία της εγκριτικής απόφασης καταχωρίζονται ηλεκτρονικά στο Μητρώο.

5. Φορείς άτυπης μάθησης που λειτουργούν σε εθνικό επίπεδο μπορεί να εγγράφονται στο Μητρώο Φορέων Δια Βίου Μάθησης από τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης, χωρίς την τήρηση της διαδικασίας της προηγούμενης παραγράφου.

6. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ορίζονται λεπτομερέστερα τα στοιχεία που αναφέρονται ή επισυνάπτονται στην αίτηση, η σύνθεση της κατά την παράγραφο 4 Επιτροπής του Δήμου, τα στοιχεία που αξιολογούνται, οι διαδικασίες εγγραφής και υποβολής ενστάσεων, τα στοιχεία που καταχωρίζονται στο Μητρώο, το σύστημα παρακολούθησης και ετήσιας αξιολόγησης της δραστηριότητας των φορέων και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.

Σημείωση:

Σχετικά με τις ανοιχτές προσκλήσεις του Ε.Π. δια βίου μάθηση έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής.

Η ανοιχτή πρόσκληση 50 που αφορά κοινωνικούς εταίρους είναι αποκλειστικά για τα νομικά μορφώματα των εργοδοτικών και κυρίως των συνδικαλιστικών οργανώσεων. Ειδικότερα το ΙΝΕ ΓΣΕΕ έχει πάνω από 5 θυγατρικές με καταστατική αρμοδιότητα την υλοποίηση πράξεων της δια βίου μάθησης και 11 ΚΕΚ

Θεωρούμε την έννοια ανοιχτή πρόσκληση που αναφέρεται στην πρόσκληση 50 μία πρόκληση στην κοινή λογική καθώς δεν τίθεται θέμα ανταγωνιστικής διαδικασίας ή συγκριτικής αξιολόγησης.

Είναι μία μορφή φωτογραφικής ανάθεσης κονδυλίων από τη διαχειριστική αρχή της Ελλάδας στο ΕΚΤ, κατά παρέκκλιση της στοχοθεσία του ταμείου καθώς αναφέρει ότι δικαιούχοι είναι «Φορείς δια βίου μάθησης που συνδέονται με κοινωνικούς εταίρους».

Εκτός από τη φωτογραφική επιχορήγηση αυτών των θυγατρικών της ΓΣΕΕ μας απασχολεί και το εύρος αυτών των ειδικών προνομίων σε βάρος όλων των άλλων φορέων δια βίου μάθησης.

Με την ευκαιρία αυτή μας ενδιαφέρει σαν Πανελλήνιο Παρατηρητήριο να μάθουμε ποια είναι η ποσόστωση από το επιχειρησιακό πρόγραμμα για τους φορείς άτυπης μάθησης και εάν αυτή η ποσόστωση είναι αντίστοιχη με τον αριθμό των φορέων, τη δράση τους σε όλη τη χώρα και λειτουργεί προς το όφελος της ισορροπημένης διαχείρισης των κονδυλίων του Ε.Π. δια βίου μάθηση με την έννοια της χρησιμότητας.

Μας είναι δύσκολο να κατανοήσουμε την έννοια της χρησιμότητας και τους εξορθολογισμού στη χρήση των κονδυλίων του Ε.Π. δια βίου μάθηση, όταν υπάρχει μία προκλητικά ανισόρροπη εύνοια των θυγατρικών των λεγόμενων «κοινωνικών εταίρων» σε βάρος όλων των υπολοίπων και το θεωρούμε μια κατάφορη κοινωνική αδικία.

Και όλα τα παραπάνω σε μια περίοδο που έχει διαπιστωθεί εκτός όλων των άλλων παρεκτροπών στο δημόσιο τομέα και η κακοδιαχείριση στα προγράμματα του ΕΚΤ και συνολικά του ΕΣΠΑ.

 

Κοινωνική Δικτύωση

Όλα τα
Facebook του δικτύου

fb trnsp

Ενδιαφέροντα Blogs

Όλα τα
Blogs του δικτύου

blog trnsp

Hellas2Day

hellasday2

ILoveAthens

i love athens

Βασίλης Τακτικός

Βασίλης Τακτικός - προσωπικός ιστότοπος

Συνδεδεμένοι

Έχουμε 105 επισκέπτες συνδεδεμένους

Επιισκέπτες

web counter