ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΚΠ - ομάδα για την ΥΓΕΙΑ & ΠΡΟΝΟΙΑ |
Η ομάδα επεργάζεται την εισήγησή της και δημοσιεύει τα πρακτικά της συνάντησής μας προκειμένου να διευκολύνει την ενσωμάτωση κάθε σχετικής πρότασης. Τα θέματα, οι στόχοι και σκοποί αναλύονται παρακάτω. Θέματα:
ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ - ΠΡΟΝΟΙΑΣ
ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ - ΠΡΟΝΟΙΑΣ
2011 : Ευρωπαϊκό Έτος Εθελοντισμού "ΤΑ ΚΑΛΑ ΑΛΛΑ ΜΗ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ" Η ομάδα υγείας, πρόνοιας του Παρατηρητηρίου του ΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΩΝ κρίνει ότι η ανάθεση του εορτασμού του Ευρωπαϊκού Έτους Εθελοντισμού (2011) στη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς ήταν άστοχη και ασκεί περιορισμούς ως προς τα εθνικά ανταποδοτικά οφέλη.
Δεδομένου ότι η Νομοθεσία μας έχει κατοχυρώσει τέτοιες δράσεις να πραγματοποιούνται από το ΕΡΓΟ ΠΟΛΙΤΩΝ, η πολιτική απόφαση αναφορικά με την ανάθεση εορτασμού του ΕΕΕ καθίσταται περιορισμένης δημόσιας ευθύνης και χαρακτηρίζεται παράλληλα από έλλειψη δημοκρατικής αντίληψης.
Το ΕΕΕ γιορτάζεται για να υπενθυμίσει στα κράτη-μέλη της ΕΕ την ωφέλεια που μπορεί να προκύψει για τη δημοκρατία και την κοινωνική ευημερία από καλές πρακτικές προώθησης και αξιοποίησης της κοινωνίας των πολιτών και να αναδείξει τον εθελοντισμό και την κοινωνική αλληλεγγύη αξία όλων των εποχών και των κουλτούρων ανεξάρτητα από κόμματα.
Η Ελλάδα θα στερηθεί μιας ευκαιρίας. Να ενσωματώσει εμπειρίες και τεχνογνωσία στον φυσικό φορέα εθελοντισμού, που είναι το ΕΡΓΟ ΠΟΛΙΤΩΝ και οι ΜΚΟ που είναι οι φυσικοί σύμμαχοι.
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΕΣΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ Στο Νόμο 3868/3-8-2010 (Αναβάθμιση του ΕΣΥ) ο οποίος έπεται του Νόμου ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ (352/7-6-2010) προβλέπεται η λειτουργία δύο θεσμών στων οποίων τη συγκρότηση συμμετέχουν ενώσεις ασθενών, η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, καθώς και οικονομικών και κοινωνικών φορέων και οργανώσεων που αντιστοιχούν στη χωρική αρμοδιότητα του Δήμου.
Οι δύο νέοι θεσμοί είναι (Άρθρο 10 Ν3868/2010): 1. Συμβούλιο Διαβούλευσης, Διαφάνειας και Λογοδοσίας Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας ανά Δήμο. 2. Συμβούλιο Προγραμματισμού Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας ανά Περιφέρεια.
Στο 11 άρθρο του ιδίου νόμου ορίζεται ο Εθελοντής υγείας - κοινωνικής φροντίδας. Ο Εθελοντής υγείας - κοινωνικής φροντίδας(ΕΘΥΚΟΦΡΟΝ) εγγράφεται στο μητρώο εθελοντών. Επίσης καθιερώνεται εθελοντής υγείας - κοινωνικής φροντίδας εκτάκτων καταστάσεων.
Επίσης προβλέπεται ως «συντονιστής φορέας» να είναι ΝΠΔΔ του Υπουργείου Υγείας το οποίο εγκρίνει, παρακολουθεί και αξιολογεί την υλοποίηση των προγραμμάτων δράσης εθελοντών υγείας - κοινωνικής φροντίδας τα οποία το ίδιο ΝΠΔΔ εγκρίνει.
Το μητρώο εθελοντών - εθελοντικών ομάδων τηρείται σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.
Προβληματισμοί: Στους προαναφερόμενους θεσμούς συμμετέχουν κοινωνικές οργανώσεις και φορείς. Αποφεύγει να τους ονομάσει εθελοντικούς φορείς, ΜΚΟ ή κοινωνία πολιτών.
Η λειτουργία του ΝΠΔΔ στο χώρο της Υγείας Πρόνοιας αφαιρεί και διασπά τη νομοθεσία του ΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΩΝ. Επιπλέον είναι ΝΠΔΔ και όχι ιδιωτικό ΝΠ όπως το ΕΡΓΟ ΠΟΛΙΤΩΝ. Προφανώς αδυνατίζει και έμμεσα καταργεί το ΕΡΓΟ ΠΟΛΙΤΩΝ.
Για σχόλια - Παρατηρήσεις - Προτάσεις: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. |